tisdag, januari 09, 2007

"Onycksdag"

Dagen började så bra, men sen sket det sig totalt. L och jag skulle ta vår sedvanliga promenad på förmiddagen. Det var ju lite halt men vi tänkte att det går säkert bra. Och det gjorde det också...ända till vi kom till Müllers, nästan vid Alex. Där var det blankis! Vem ramlar? Jo jag naturligtvis och smäller handen i gruset. Utan vantar! Aj, det kom blod på mig. Och när jag väl börjar blöda så slutar det tamej farao aldrig. Satte på mig vantarna som var alldeles blodiga inuti när vi kom tillbaka. Stavarna jag gick med hjälpte inte alls.
Sen vid lunch skulle M gå hem och hämta stora bilen (den lilla är på verkstad) mata hästarna och sen skulle vi ner på byn och äta lunch. Då startar naturligtvis inte den stora. Inte förren vid tretiden ville den gå igång och då hade dom stängt lunchserveringen.
Ja, så roligt har jag haft det i dag. Det blev färdig grillade revben, potatis och äppelmos till middag. Då var jag så hungrig så jag var nästan lite grinig.
Men nu är jag glad igen och har nytt plåster på fingret.


Ajöken för nu!

4 kommentarer:

nisse sa...

Men mamma... varför ska du alltid ramla. Hoppas du inte får nåt krångel med handen nu.
Puss!

Malin sa...

Säger som Nisse, varför? Och att du var så hungrig så du var grinig tror jag inte ett dugg på, du brukar aldrig vara grinig!

Puss

Kanelbullen sa...

Nisse-Malin:handen mår bra. lite blå bara. och jo, jag var grinig.Fast bara lite.

nisse sa...

Malin: :O Har du inte sett mamma när hon är riktigt hungrig? Då kan hon vara grinig.