söndag, januari 14, 2007

Hej mitt vinterland...

Vår nya traktor! Ja, vi köpte den begagnad och den är jättebra. den gamla gick och dog i våras.

Det var tur att vi köpte den, för i dag ser det ut så här! Det stormar och snöar. Nye-traktorn har redan jobbat en hel del. Dagen har annars varit lugn. Borde ta itu med diskmaskinen. Tänk att det ska vara så jäkla jobbigt att plocka ur den rena disken och sätta in den skitena. I regel väntar jag så länge att den blir full på en gång det är urplockat. När jag skulle sätta igång med det, ja då började "Pollyanna" på barnkanalen. Då blev jag ju sittande och kikade på den. Har sett den några gånger nu, men den är lika bra varje gång. I går såg vi, ja Mats tittade på hela filmen, "Sömnlös i Seattle". Jag hade inte sett den förrut. Tänk, allt som Tom Hanks är med i är bra. Han är välldans duktig tycker jag.


Nu ska jag titta på stormen och nyheterna.

Ajöken för nu"

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag har aldrig sett Pollyanna men Sömnlös en massa gånger :)

Anonym sa...

Åh vad fint, ni har snö...här nere stormar det bara. Dumma stormen Per tvingade mig att vara inne hela dan igår så det blev soffan istället. Kram på er alla.

Anna.