fredag, januari 19, 2007

Det är nu det börjar.

I går fick jag den nya avgiften till A-kassan. Före höjningen betalade jag etthundrafemtiotvå kronor och då ingick ju både fack och A-kassa. Nu ska jag ut med trehundrafemtiotre kronor bara till kassan, plus etthundrafemtio till facket. Det är vad jag kallar höjning! Visseligen får jag ju en skatteminskning, men i alla fall. Vad har ni andra fått för höjning. Jag är med i HTF.

Det var dagens gnäll. Nu ska jag se på en timme "Let´s dance" och sen Wallander på Ettan. Gillar honom. Rolf Lassgård är klart bäst. Men jag tycker att Krister Henriksson är en bra skådis men inte som Wallander. Han är för smal.

Ajöken för nu.

2 kommentarer:

Malin sa...

Här i Orsa får vi ingen skatteminskning så det blir ännu dyrare för mig. Men dom där högermänniskorna kommer ändå aldrig att få mig att gå ur facket som dom hoppas och vill att alla ska. Bajs på deras huvudkuddar alltså Haha!

Puss

Anonym sa...

Skatteminskningen är ju statlig. Inte komunalskatten jag menar! Puss