tisdag, januari 16, 2007

En liten isskulptur


Här droppar det från stupröret ner på ett grässtrå och det fryser genast till is.

Eftersom jag går på lönebidrag (min jäkla psoriasisartrits fel) kommer arbetsförmedlingen och omförhandlar, fint ord va, min anställning en gång om året. Veckan innan går man på nålar och undrar oroligt om man ska få nån lön i år också. I dag var det så dags...och jag får stanna kvar på min post tills jag går i pension. Tjippi!!! Känns tryggt och skönt. Tack snälla arbetsförmedlingen.

I morgon är det dags att operera bort Bärtas knölar. Dels på benet och sen äckelpäckelknölen i nacken. Hon får inte äta nåt innan. Hon som har höjdpunkten på sin dag tidigt på mornarna när hon får hårdbröd av mig. Men det får nog bli en liten, liten bit. Vi ska inte vara i Mora förren tjugo över tio, så den hinner nog smälta om hon får den före sex.

Nu kommer snart nyheterna.
Ajöken för nu.

1 kommentar:

Malin sa...

Just ja, den lilla lilla Pärtan!
Pussa på henne från mig!