måndag, januari 29, 2007

Dagen som gick.

Hade hoppats att det inte skulle vara så välldans kallt i morse. Vi hade ju ingen bil. Men det var tjugofem minus som det varit ett tag nu. Brrr, det var bara att baxa på sig tjocka kläder och min vägverksjacka. Jag ser ut som ett frispel i Las Vegas i den. Men bra är den. Hade reflexer på mina gåstavar också. Knallade i väg vid sjutiden och var faktiskt framme vid jobbet efter en halvtimme. Det är ju i alla fall två och en halv kilometer och med så mycket kläder är det lite klumpigt att gå. M gick också, fast först tog han ut hästarna. Han gick till jobbet , till bilverkstaden, gick hem igen för att dra fram stora bilen med traktor plus mata hästarna. Sen gick han tillbaka till jobbet för att sen gå hem tillsammans med mig vid sextontiden. Det är inte så konstigt att han kallas för ekorren på bygden. Som tur är ringde verkstaden för ett tag sen och sa att bilen var klar. Så nu är den hemma igen. Fast...jag blev lite sugen på att börja gå, åtminstånde till jobbet. Ja, jag får de hur jag gör. Nu har jag mockat och M har tagit in hästarna. Det är bara disken som väntar. Att det ska vara så jäkla svårt att plocka ut maskinen så fort den är klar. Nej i stället väntar jag som vanligt tills diskbänken svämmar över. Sen är det soffan och "Saltön" som väntar.

Ajöken för nu.

Inga kommentarer: