måndag, januari 01, 2007

Första januari 2007. Pigg och glad...

Ja, jag vet inte riktigt hur det känns med ett nytt år. Det ligger alldeles för mycket, av utstötta barn, uteliggare och för att inte tala om alla onödiga krig, i mitt bakhuvud. Irak... är det verkligen någon som på allvar tror att en avrättning löser alla problem där? Tillfredställelse för tillfället kanske, men sen då? All jävelskap på Afrikas Horn. Alla nere i Darfur. Måtte Jan Eliasson kunna göra en insats där. Så hoppas vi förstås på att FN,s nya generalsekreterare Bank I Moon(?) kommer att sköta sitt jobb efter bästa förmåga.

Sen hoppas jag också att alla arbetslösa orkar hålla ut dessa fyra hundår som ni har framför er. Fy fan vad dom har ställt till det för alla svaga!

Sist men inte minst vill jag att någon utrotar den där jävla cancern som tränger sig på både små och stora."Häck väck våt fläck" med den.


Ja, med dom här "positiva "tankarna slutar jag för nu. Måste man alltid va så jäkla glad bara för att det är nytt år eller...

Ajöken för nu!

Förresten har stackars Bärta varit neddrogad i natt och Dimma har bara gått runt, runt i boxe. Malin var ut och gav henne morotsbitar i höet. Då blev hon lite sysselsatt och glömde bort sig för ett tag. Där fick ni ett jäklars till. Raketjävlars!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu vet jag vem jag ärvt mitt positiva sätt..haha!

Puss

Anonym sa...

Vem jag ärvt det av alltså..blev lite fel där. Har juh hök-Lovisa över mig nu som vill till datorn!

Puss igen

Anonym sa...

Du är så klok min mamma. Men man får inte ge upp och sluta hoppas och agera för då så förändras aldrig världen. :)

Puss.