lördag, januari 24, 2009

Det bådar gott...

Jag måste då säga Barack börjar sin bana helt i min stil. Titta här och här. Det kommer säkert att ta lång tid att skapa ett USA som man inte bara skakar på huvudet åt. Men huvudsaken är att han börjar, han och Clinton.


Ute blåser småspik och det väntas massor med snö. Skönt att jag har en morgonpigg äkta man som täckar hästar och tar ut dom för att sen ta ut Sämlan på en långtur. Hon löper förresten. Jättekul att vi vant henne att ligga i våra sängar. Då är det jäkligt skönt med tvättmaskin. I dag blir det ett par drag gardiner i köket. Plockade bort en enorm porslinsblomma ur ett fönster och då behövs nåt som man kan dra för. men smart som jag är letade jag i en hög med gamla gardiner som Malin hävt hit och där, tada, hittade jag ett par som jag bara drog isär i två stycken och det kommer bli så bra, så bra så.

Lördag och då är det dammsugar och ska mattordags.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi har oxå hunden emellan oss i sängen - hon ligger så skönt med magen i vädret o snarkar och riktigt gottar ner sig i täcket.
varmt o mysigt för det mesta

VI PÅ ÅSEN sa...

Men hallå....vi har TVÅ hundar i sängen....visserligen ganska små hundar....men ändå !! Fast jag gillar att ha dem där...får värma mina iskalla fötter på Wilmagumman =0)