tisdag, oktober 09, 2007

Trött!!!

Jag är inte van att gå ut i stallet klockan sex på morgonen. Min käre make har skämt bort mig med att ta ut hästarna det sista året. Förr var jag pigg och alert och klev glatt upp ur sängen och ut i stallet. Men man vänjer sig raskt vid att sitta och dega vid frukosten. Fast å andra sidan så går jag ju till jobbet i vanliga fall och då passar Mats på att ta ut djuren. Och då kommer vi till jobbat nästan samtidigt i alla fall. Men den här veckan är det ju min tur att vackla ut tidigt. Men det är skönt. Man blir så lugn när man hör hur dom äter sin lilla första frukost inne och sen lunkar dom ut, säkert lika trötta som jag. Sen mockar jag, för det kan ju hända att Dimma vill in till lunch och då ska hon ha det fint.

Ja, det där var en lång förklaring till att jag alldeles snart går och lägger mig och läser. Har Anne Holts "Presidentens val" på gång och den är väl så där. Får se om den tar sig. Så, godnatt mina vänner!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan nån hämta mig o min katt klockan 17.40 i Mora på TORSDAG!

Kanelbullen sa...

Jaa!

Puss!

Malin sa...

Nä, jag jobbar!

Anonym sa...

Olle kommer!