onsdag, oktober 31, 2007

I dag har jag varit Bagar-Bärta.

Nu har det börjat... det stora julmarknadsbaket. I dag har det färdigställts fyra sorter. Saffranskaka, citronkaka med kokos, chokladkaka med mandelflarn och kardemummakaka. Nu ska detta upprepas tills jag är uppe i cirkus fyrahundra bitar. Lyckans ost, det är jag. Fast...det är ganska skönt att stå ensam nere i köket. Då kan jag lyssna på radio och göra lite som jag vill.
Fattar bara inte vad tiden har tagit vägen. Det var ju nyss jag stod och julbakade.

I dag har det snöat och det är riktigt halt ute just nu. Är det inte typiskt, nu när jag bestämt mig för att gå ner och fixa graven. Men det går bra i snö också. Vi har tagit ledigt på fredag så då kan jag gå ut i skogen och plocka lite smått och gott. Skönt att bara kunna gå bakom knuten och hämta in skogen.

Nu ska jag äta lite mat och sen är det soffan. Senare blir det bönderna. Tycker synd om den lille mobbade. Vad är det för taskiga tjejer som söker?

Ajjö!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Recepten då?

Anonym sa...

Ja, stackars Fredrik.

Kanelbullen sa...

christina w: Jag använder inte recept. Bara lite. Kör en grund och sen häller jag i efter behag


madde: Ja, visst är dom taskiga. Inte alla men ialla fall nån tydligen Hon hade ju skickat in till K-P också. Snacka om att va mediakåt.

Anonym sa...

Ååh moster, va gott det se ut!! vilken tur att du är så långt härifrån me alla goda kakor nu när jag bantar:) Annars hade jag hälsat på ofta!! Kraam

Kanelbullen sa...

pelin: Annars får jag väl skicka ner en låda när du slutat banta. Du och Nisse är lika duktiga tror jag. Kramen!