fredag, oktober 12, 2007

Morgonstund...

Gegga, snorhalt och allmänt skitväder. Det var nog den snön det.

I går kom då lille Salle, och han verkade totalt oberörd av bussåkning och bilfärd i snön med Olle och Petter. Brydde sig inte om Bärta det minsta. Och hon brydde sig inte om honom heller. Men det verkar som Salle tror att man måste hoppa över Bärta. För även om hon ligger mitt på golvet och inte i dörröppningen till köket, så tar han sats och ett jätteskutt över. Knäppis.

Nu ska jag ägna mig lite åt mitt arbete. Hmm!


Uppdatering! Solen skiner från en klarblå himmel och det gnistrar i snön. Två minusgrader. Det blir nog bra det här!

3 kommentarer:

Malin sa...

Va gullig han är alltså!

Ivana sa...

Jag sitter & bara blir mer & mer avundsjuk på det fina vädret med snön som gnistrar. Nåväl, här skiner solen i alla fall men allt är så naket utan snön :(

Kanelbullen sa...

malin: visst e han!

ivana: det kommer, det kommer!