onsdag, maj 30, 2007

Måååne!

Jag fattar inte att man kan bli så himla (haha) påverkad av fullmånen. Så fruktansvärd trött. Benen känns som bly och soffan lockar.

I dag har jag i alla fall börjat röja nere på caféet. Det blir alltid en massa att slänga, det jag inte tog rätt på i höstas. Lite ommöblering och flytt från ett skåp till ett annat. När jag slutar om två år så är nog allt som jag vill ha det. Men då kommer någon annan och börjar böka om allt igen. Men så är det och det känns bra.

Glass-Anders kom i dag och fyllde våra boxar. Både pinn och kulglass, så nu är det bara att komma. Nybakat blir det på måndag morgon.

Dimmsen har stått inne i dag. Det här vädret är inte hennes. Men hon mår bäst så här och då kör vi så här. Mockar man morgon, lunch och kväll och ser till att hon har vatten och mat så mår hon så bara, så bra. Snobben är lite sur men han anpassar sig fort. Duktig liten häst.

Nehej nu ska jag soffa lite och läsa kvällstidningen.

Ajöken för nu!

2 kommentarer:

Malin sa...

Det är nu det är så viktigt att jag och Snobben tar våran klistund på helgerna. Han är så söt när han springer in i vindskyddet och väntar på mig. Och så ska jag klia honom på bröstet tills han precis somnar. Då vill han ha ut mig och så sover han själv.

Anonym sa...

Bästaste Syster, tänk att det redan är dax för bullbak! Fan vad tiden susar iväg. När Du berättar om hur Du stökar i skåp o övrigt, tänker jag på att Du nog är väldigt lik Mamma Din, min rara Moster Ginger! Love You