lördag, maj 03, 2008

Jag är ingen Lollo Carter...

Eftersom jag droppade Klorin på en av köksstolarna så har jag bytt tyg i dag. Hittade en gammal tröja som M.L hade när hon väntade E. Jag hade visseligen slängt den, men slarvig som jag är så hade den bara kommit i "ska snart bära ut" högen. Och tur var väl det. Räckte till två stolar. Hittar säkert nåt annat till dom två andra sen. Dom väntar i alla fall på att bli lite stadgade i ryggen.


Gudrun Walla. Älskar hennes tyger. Det har blivit några babyoveraller men hennes tyg som utsida och mjukt fleece inuti. Sydde dom vändbara. Måste säga att dom var skitsnygga. Jag satte i tryckknappar ända från halsen och ner i ett ben så det var lätt att byta blöjor.






Annars är det slödag i dag. Ska försöka ta mig ut och riva i rabatten, ja jag har bara en, på gaveln utan för köksfönstret. Det är en jäkla sort som helt tagit över och nu håller jag på att utrota den. Det skall dit nåt annat. Vi får se vad det blir.

Tar nog upp lite räkor till i kväll. Får bli sockerdricka till. Provtagning om en vecka och det värsta som finns är när dom säger "Och helgen har varit trevlig ser jag". Nu har det bara hänt en gång på femton år. Men det är en gång för mycket. Så här gäller det att pricka in när man kan ta ett, eller två då, glas vin.

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja, gud va fina overallerna var alltså! Lovisa var så vacker i sin och Evelin i sin gula huvtröja. Det är så jag tänker på dom från den tiden. Älskar dig min lilla mamma!

Gudrun sa...

Hej,
jättekul att ni fortfarande använder mina gamla tyger.
Nuförtiden gör jag stora fotobaserade textiltryck se www.gudrunwalla.se
hälsningar Gudrun