lördag, maj 10, 2008

Ja, jag lever...


Jaha, så var det dags igen. Eksemtäckedags alltså. Inte så mycket flygfän men dessto varmare. Så nu är jag på väg ut i hagen med borste och hårsnodd. Luggen måste ju flätas annars blir det bara ett virrvarr av alltihopa.

Tårta bakad. Lägger ut en bild till dig, Nisse. När jag har klätt på den. Blir nog en liten middag ute på "Bynn" senare.

Mats har varit trädgårsmästare hela veckan. "Spioner" är flyttade och nu ska vi ta tag i Lupinerna och Aklejjorna. Det här blir nog bra när det är klart.

På jobbet är det så där...ja, lite tråkigt. Längtar faktiskt ner till mitt lilla café. Och att börja baka igen. Det som jag var så trött på i höstas. Tänk, sista sommaren. Var har tiden tagit vägen.

Nu har Sämlan varit lite på rymmen. Haha! Hon skulle säkert fixa att gå lös här utanför om det inte vore för hästhagen som hon älskar att rusa runt i. Hästarna bryr sig inte men att bara leva på hästbajs är nog inte så nyttigt. Så nu har Olle fixat med staketet så det är rymningssäkert igen. Vi ska snart bygga ett som ska vara fast, men det är lite grejor att ordna med först.

Är det någon mer än ja som undrar var alla militärer är nu i Burma. Ialla fall tycks dom inte vara så synliga nu som då det var demonstrationer. Skrämmande.

Nu kom Malin och flickorna, så adjö för nu!

Inga kommentarer: