söndag, maj 11, 2008

Jag har hört göken...

Den söta lilla domherren trivs hos oss. Han och han illa fru. Kan visserligen bero på att jag matar dom fortfarande. Men ändå. Jag har aldrig haft så mycket fåglar som i år. Bergfink och hackspettar och mycket annat.



Min rabatt... Synd nog tog jag inget "före" kort. Den bestod i allafall då av "Spioner" gräs, gräs och ogräs. Plus lite konstigheter som jag inte riktigt vet vad det var. Och sen av nån jäkla Flox som hade spridit sig över det hela. Nu har jag i en vecka legat med rumpan i vädret och rivit och rensat och dragit trötter. Fy farao, säger jag bara. Mats har grävt upp "Spioner" från en annan rabatt plus en massa Lupiner som vi nu satt ner. Aklejjan är också på plats. Nu är jag trött och vill gå och lägga mig, men det får vänta lite till.

I morgon i arla morgonstunden ska Mats vara med på TV 4. Kvart i nio. Direkt från Väsabergets topp. Han ska prata om Älvdalskan. Ulrika Andersson som är meteorolog på 4an kommer från Älvdalen så hon ville ha med honom. Jag kan inte titta för jag jobbar, men det kanske inte ni gör.

Nu ska jag röja i köket. Hurra!!!

3 kommentarer:

Gunilla L sa...

Vilka fina runda stenar, har du köpt nånstans, eller letat i naturen?
Jaha, Mats ska vara med i TV, jag jobbar också (antar att det var på förmiddagen..?). Kanske kan smygkika nånstans. Kul. Vilken härlig helg det har varit!!

Malin sa...

Men jag vet mamma hur det såg ut innan och du har varit skitduktig!
Puss!

Skriv till att det är på morgonen pappa ska vara med för även Nisse hade fattat att det var på kvällen.

Anonym sa...

Oj så fint du gjort :-) Men kommer inte lupinerna ta över totalt?