måndag, augusti 07, 2006

Här ska köras!

I dag har Snobben och Iza invigt nya Dötjittbanan. Det gick jättebra. Två och ett halvt varv tog dom. Bäst att ta det lite försiktigt i början. Dimmsen lullade på bakom hela tiden . Måste kolla att lilla gubben inte drog i väg. Det kommeratt bli jättebra det här. Nästan som en paddock. Dom, pojkarna, pratar redan om att sätta upp strålkastare, så vi kan köra på vintern också. Och tänk, Snobben var inte rädd det minsta för att gå på den nya bron över bäcken,bron som leder till "travbanan".

I dag har jag bakat mycket bullar. Allt var slut efter helgen. Kul att folk gillar dom. Det har minskat lite med turister. Men det droppar in en och annan tysk och dansk. Tänk, jag tycker danska är ett så underbart språk. Dom flesta tycker ju att det låter som dom har gröt i munnen. Men inte jag. Jag tycker det är såå fint.

Nehej, friidrotten väntar. Ajöken för nu.

3 kommentarer:

Malin sa...

Jag tycker oxå att viss danska är jättevackert. Beror kanske på var dom bor i Danmark.

Puss

Anonym sa...

Visst är danska fint, men såå svårt att förstå.. I synnerhet räknetalen, ve o fasa. LOVE

Anonym sa...

Danska å råskånska låter skit.