lördag, augusti 19, 2006

Dagen som varit.

I dag har Olle och Mats byggt en "vägg" så inte allt hö ska rasa in i stallet. Ja, inte i stallet utan utanför själva stallet. I veckan ska vi hämta hö uppe i Åsen. Två och ett halvt ton fick vi. Klarar oss ett bra tag på det. Sen får vi prata med Rolle. Han har balar. Måste komma ihåg att ringa veterinären och ¨få hästarna sprutade mot botulism. Då blir det "Sirkus". Snobben hatar att få sprutor. Men det brukar lösa sig. Vi har bra hästdoktorer här uppe i Älvdalen. Och det bästa av allt är att jordägarna betalar allt utom momsen. Det är bara att lämna in räkningen till dom, så fär man tillbaka det mesta. Jättebra!

I morgon åker jag till Orsa ganska tidigt. Sen drar vi till Bollnäs. Malin, Lovisa, Evelin och jag i en bil. Sen åker Olle och Steve i en. Måtte hon nu trivas mitt hjärta. Men det gör hon nog. Hon har längtat så länge på att få börja där.

Nu ska vi äta räkor min käreste och jag. Ajöken för nu.

Inga kommentarer: