tisdag, augusti 22, 2006

Bra förslag och snälla hästar!

I morse låg jag och lyssnade på radion. Då var det en tjej från Amnesty som pratade. Dom kör en kampanj nu om att lättare få in homo och trans bl.a i undervisningsmatrial. En ide är att i t.ex matte låta Lisa och Anna gå på banken och låna pengar till sitt nya hus. Jag tycker att idén är strålande. Barn måste tidigt få veta att all kärlek är bra. Oavsett kön. Man måste få köpa hus med vem man vill och man måste få skaffa barn med vem man vill. Och vem har bestämt att det måste vara en mamma och en pappa i en familj.Ja Göran Hägglund säger så, man han är lite annorlunda han, på sitt sätt. Jösses, vad jag svamlar.

I dag har veterinären varit här och vaccat båda hästarna. Snobben som i vanliga fall klättrar på väggarna, var tyst och stilla. Nu berodde det nog på att han var bremmsad (ö) och hade så ont i mulen att han inte kunde protestera, men fort gick det i allafall. Skönt. Nu är det ett år till nästa gång.

Nu ska jag åka och jobba. Ajöken för nu!

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag och Lovisa kollade på nån grej från i somras med partiledarna. Det är skämmande hur Göran Hägglund kan säga att han tycker att alla människor ska ha samma rättiheter samtidigt som han är emot att honosexuella får gifta sig. Han svamlar...

Anonym sa...

Du är så smart mamma, och du (och pappa) har gjort Malin och mig till dom vi är, vilket jag är otroligt tacksam för.