onsdag, juni 07, 2006

Stöld av Nisse!

Tio första:
Första bästa kompis: Gudrun Ingmarsson.
Första bil: En ford som hette Emil.
Första kärlek: Ååh.. det var Conny Hernesjö.
Första husdjur: Pussy, en katt.
Första semester: När vi åkte ner till Billdal när jag var liten.
Första jobb: Det var på Slussen, på Orust.
Första köpta skiva: Det var nog Robban and his skiffle group.
Första riktiga kärlek: Bengt.
Första piercing: Har ingen.
Första konsert: Tommy Steel i tennishallen i Stockholm!

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: Vin för två veckor sen.
Sista bilfärd: Hem från sjukstugar efter att ha tagit prover.
Sista filmen du såg: Mina jag och Irene. Den var inte så bra.
Sista ringda telefonsamtal: Petter.
Sista bubbelbadet: Aldrig badat bubbelbad.
Sista spelade cd: Rockpöse.
Sista kyss: Mats.
Sista gången du grät: Kommer jag inte ens ihåg, jag är en kall kvinna.
Sista måltiden: En macka klockan 11.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Ja.
Blivit arresterad? Haha, nej.
Blivit kär vid första ögonkastet? Nej.
Varit på tv? Nej.
Fått ditt hjärta krossat? Nä.
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Ja.
Haft ett one night stand? Nej.
Busringt till nån? Ja, gud vad vi lurade gamla tanter.

Sju saker du har på dig:
1. Ett par byxor.
2. En reklamtröja från Bonniers bokklubb.
3. Ett par trosor.
4. En BH.
5. En kofta jag ärvt av Barbro.
6. Ett par glasögon.
7. Ett skärp.

Sex saker du gjort idag:
1. Snackat i telefonen.
2. Varit till doktorn.
3. Tagit ut Dimma.
4. Borstat Snobben.
5. Druckit kaffe.
6. Kramat Margit.

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):
1. Min nattradio.
2. Min mobiltelefon.
3. Mina stickor.
4. Mitt garn.
5. Dimmas eksemtäcke.

Fyra personer du kan berätta allt för (utan inbördesordning):
1. Nisse.
2. Barbro.
3. Malin.
4. Moster Karin.
(Mats är självskriven).

Tre val:
Svart eller vit? Det beror ju på.
Sommar eller vinter? Vinter för då kan Dimma vara ute.
Choklad eller chips? Choklad.

Två saker att göra innan du dör:
1. Vill se hur Barbro bor i Skåneland.
2. Se hur Evelin bor i Bollnäs.

En sak du ångrar:
1. Jag ångrar ingenting.

Inga kommentarer: