onsdag, juni 07, 2006

Både Snobben och jag!

I dag har doktorn tittat på mig och Snobben. Ja, det var förstås inte samma doktor vi hade. Han hade en som heter Ann-Mari och jag hade som vanligt "Livmedikusen" Snobben fick sina tänder räknade. S.k åldersbestämning. Det måste man ha när man ska få sitt hästpass. Hans DNA kom för en tid sen. Så nu får han snart sitt pass. EU har då ställt till det med alla konstiga bestämmelser.
Själv tog jag lite blodfetter och lite alat m.m. Fick inte äta frukost, för det skulle vara på fastande mage. Sen sullade dom med just det provet, så det ska jag göra om i morgon bitti. På fastande mage! Jag som är så hungrig på morgonen. Attans också.

I eftermiddag kommer pojkarna och ska åka till Åsen för att hämta hö. Två lass i dag. Klarar oss nog hela sommaren. Lite jobbigt att Dimma inte kan gå på bete. Proteinet är för kraftigt i Sverige. På Island är det ju mycket kargare och hon är ju direktimporterad.

Nu ska jag gå och fixa lite käk. Ajöken!

Inga kommentarer: