torsdag, juni 22, 2006

Nu har det vänt!


Och dagarna blir kortare. Mig gör det ingenting. Visst, det är skönt med ljusa kvällar och allt det där. Men har man en häst som vägrar att gå ut i värmen och solen så väntar man med glädje på lite mörker och kyla. Jag är med andra ord lite kluven vad det gäller sommar och värme. Köttbullen är ute och mumsar i hagen men Dimma står inne och tycker nog att hon har det bättre.
Ja, nåt bad har det ännu inte blivit. Den första vi köpte läckte så allt vatten rann ut. Nu gör vi ett nytt försök och då regnar det. Hahaha! Daniel, det blir nog inget dopp för dig. Men det är skönt att bada i regnet också.
I kväll ska det bindas kransar och ranka på jobbet. Kvällsjobb alltså. Fast vi jobbar ju hela dan innan det. Turistern börja droppa in och gillar nybakt. I morgon kommer det att drälla av små och stora förväntansfulla barn i sina fina sommarkläder. Dans runt stången och korv och bullar. Jag säljer glass och är så där övertrevlig. Tack och lov för Nornäs. Evelin kommer också upp från Orsa i dag och ska hjälpa sin gamla mormor med det.
Nisse har fått lägenhet i Karlstad. Hurra! Så nu pacar hon för fullt. Igen! Men det känns som hon blir kvar där den här gången.

Nehej nu ska jag äta frukost och sen till jobbet och bullarna.
Ajöken!

1 kommentar:

Malin sa...

Jag är som Dimma...så skönt att hösten närmar sig. Men det får gärna vara en lång och fin höst!

Puss