fredag, december 21, 2007

Änte typiskt!

Upp klockan sju. Fikat sättes på. Hästarna borstas och ut. 18 grader i dag med så det var varma täcken på. Mockade i en skottkärra utan luft i hjulet och det är då inte det minsta jobbigt. In och äta frukost. Känslan av förkylning smyger sig på. Värker i bröstet och det blir jobbigare och jobbigare att andas. Måste ner till "Feskebilen" för att köpa gravad lax plus att jag måste köpa grädde och lite annat som fattas. Hem och baka bullar, saffranskaka och göra räkpaj till Nisse. Dammsuga och plocka lite. När jag är klar med allt har jag naturligtvis feber så, nu ligger jag här.

Morsning och godbajs!

Nu har förresten Nisse kommit hem. Hennes rare far har i dag har i dag hämtat Alex och henne i K-stad

2 kommentarer:

Guldkorn i min vardag! sa...

Tråkigt med förkylning så här till julen.
Kry på dig!
Kramar&snöflingor
Ulla-Bella

Kanelbullen sa...

guldkorn...: Nä, snuva och hosta är aldrig särskilt kul. Särskilt inte till jul. Haha. Där rimmade jag till det riktigt bra.
Ga en bea helg!