lördag, december 08, 2007

Magen står i fyra hörn.

Vi har ätit julbord! Oh, vad gott det var. Massor med god sill och mycket god lax. Janssonen var delikat, ja allt var jättegott. För att inte tala om ost och godisbordet till efterrätt. Kul att det finns ett så bra ställe att äta på. Hade aldrig varit där innan. Hinner ju aldrig gå ut och äta men ska nog ta och luncha där någon dag. Tar med mig L tror jag.

Lovisa har åkt iväg på Luciafestinatt.Hoppas att hon får roligt och att ingen käkar jordnötter. I så fall får vi åka ner på en gång och få iväg henne till Mora. Tar med mig telefonen till sängen, Sängen ja, det är det snart dags för. Läser Leif G W Perssons senaste om Palmemordet. Bra!

5 kommentarer:

Ivana sa...

Åh vad sugen jag blev på julbord nu! Undrar om det finns något ställe här som kör take-away julbord 2 på natten?

Kanelbullen sa...

ivana: Bara att ringa runt och tjata lite. Alltid är det nån som nappar på det. Kram!

Anonym sa...

Jag åt också julbord på cafét igår, OCH var på Luciafestinatt :>

Båda tillställningarna var superbra!

Kanelbullen sa...

madde: Hade nästan tänkt anmäla mig som frivillig luciafestinattjobbare när jag hörde att det var Fronda som skulle komma. Haha!

Anonym sa...

Haha!
Det kommer snart upp en liten Fronda-video i min blogg iaf ;>