tisdag, december 04, 2007

Lite färg har väl ingen dött av.

Vad är det här för dumheter. Det spelar väl ingen roll hur man ser ut utanpå, huvudsaken är väl ändå att man är fin inne i hjärtat! Samma sak med folk som retar sig på kepsar inne. Bah! Det är väl en trygghets symbol. Låt dom se ut som dom vill för sjutton. Nu väntar jag med spänning på att Fredrik ska säga åt vår söta lilla finansminister anders att nu får han allt ta och ta bort både svans i nacken och ring i örat. Usch och fy att se ut på det sättet när han representerar vårt land.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag har världens bästa bloggmorsa!

Kanelbullen sa...

Puss mitt lilla bloggbarn :)

Malin sa...

Visst är det hur sjukt som helst..men mamma skriv inte ens att han är söt...huva jag ryser juh!

Anonym sa...

nu måste jag få säga vad jag är upprörd över!! Juha är benådad!!! Fy Fan. Nej det tycker jag inte om. Försoning, tveksamt, demokrati, ja men innebär det att du kallblodigt får mörda hur du vill....sitta inne en stund o så välkommen ut igen... Kramar Babsan

Mary sa...

Alltså, att säga att utseende inte spelar någon roll känns lite mysko för mig. För det gör det ju, givetvis. Och att man i ett kundrelaterat jobb förutsätts vara representativ för företaget är självklart, men det gäller ju inte bara utseendet utan hela personen och sättet att vara på. Är någon lysande på sitt jobb så borde det rimligtvis vara irrelevant huruvida vederbörande färgar håret i någon uppseendeväckande nyans, har piercings eller kajal.
Och Barbara, det förs diskussioner om att benåda Juha, mig veterligen är inget bestämt ännu. Eventuellt till våren. Att frige någon efter tjugo år antyder knappast att man "kallblodigt får mörda som man vill". Att det sen känns som ett tveksamt beslut, särskilt med tanke på att karln har rymt fem gånger varav den senaste bara förra året, det är ju en helt annan sak.