lördag, december 15, 2007

Dagen i dag.


Dagens fynd i Mora. En jättesöt ljuslykta i plåt för en mycket billig penning. Visst är den söt. Får nog se om det finns några kvar när vi ska dit i nästa vecka.
Ja, det blev en liten tur till Mora i dag med Maria. Lite Djurmagasin och lite Åhlens och lite Servera. Sen åkte vi hem. På vägen hem tvingade jag M att stanna vid Spjutmo dammen. Det var så vackert och jag ville ta ett kort som jag skulle skicka till en kär vän. Tar kortet och sätter mig i bilen. Då får jag ett msm. Från min kära vän! Spooky, spooky! Tankeöverföring.
Vid hemkomsten blev det mockning och sen kyckling med ris. Olle och Petter hade varit och hämtat hö, så hästarna är väldigt nöjda.
Tänk, nu har jag semester ända till efter trettonhelgen. Så himla skönt. Blir nog liite julbak. En eller annan kaka. Senapen är klar, men jag måste nog göra lite till. Den brukar gå åt.

Nej nu är det soffan som gäller. Tog en liten paus från Babben. Maud är inte min favorit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du var på Cervera. Och du fick ett mms. Och nej, Maud är aldrig en favorit!

Mary sa...

Ha en skön semester. Kram

Kanelbullen sa...

nisse: och jag var lite trött när jag kom hem. Haha!

mary: Tack käraste. Kramen!

Malin sa...

Och var ligger Cervera i Mora?