måndag, september 04, 2006

Semester? Hmm.

Nu har jag vräkt ut allt ur en garderob och börjat plocka in lite igen. Oj, vad jag har slängt. Jag gillar verkligen den där tunnan vi bränner i. Bara såå mycket skit som ingen använder. Måste man ha sjuttio gamla handväskor? Ja Nisse, överdriften gör språket levande. Det som jag sparar är fina gamla dukar och sånt som kära svärmor suttit och broderat. Men små konstiga tygbitar som kan vara bra att ha och nu visat sig inte vara så bra, dom slänger jag. Hej och hå!

Så här fint kommer det förhoppningsvis att se ut när jag är klar. Nu är det ju det att jag har tre garderober till med lika mycket skit i, men det är bara att köra på. Har man semester så har man.
Men nu ska vi äta lite mat och jag skall titta på "Hem till gården". Undrar vad som hänt sen jag såg det sist. Någon gång i maj tror jag att det var.
Ajöken för nu.

3 kommentarer:

Malin sa...

Men mamma, vad du är duktig :)
Puss

Anonym sa...

Jag riktigt känner hur himla skönt det är att ta tag i gamla garderober o bara hiva iväg. Skulle oxå...men nej inte läge just nu! Älskar Dig. Ha en skön semester. Puss

Anonym sa...

halloj!
vad duktig du är, jagborde också sortera ut lite skit..:)
jag har sagt till om autografen & helena ska till malmö om någon vecka, antar att hon tar med den då. vi ses ju nästan aldrig, hon har flyttat till sthlm. kram