måndag, september 11, 2006

Älg!!!

I dag har jag köpt en liten "Yggdrassil"



Dom verkar så rädda. Ligger där och trycker. Har nån skrämt dom?


Vi har älgjakt här nu. Maken for i väg vid 6-tiden i morse och kom hem nyss. Jättetrött! Men han hade skjutit en älg. En 4-taggare. Ganska nöjd är han just nu, där han ligger i soffan, på min plats, och tittar på nyheterna.Det är 5 år sen sist. Dax att frosta av frysen alltså. För att på lördag efter slakt och lottning av köttbaljor fylla den. Tack och lov har jaktlaget numera en köttkvarn. Det var det värsta jag visste att skära rent och mala ner. Usch!!! Men gott är det.

Nu ska jag äta en macka och slå mig i soffan en liten stund. Ajöken förr nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till älgen! Glömmer väl aldrig den gången jag blev bjuden på älgstek m sås o potatis en nyår för väldigt länge sedan. Har väl aldrig smakat något såå gott! Kram o många tankar. Älskar Dig/Er. PUSS

Anonym sa...

Hej Gunilla=) Tittar lite på din blogg, fina bilder! hoppas ni har en bra höst i månsta! kramar från Sofia B