torsdag, september 07, 2006

Lite om lite av varje.

Titta vad jag hittade på baksidan!

Alldeles tyst och stilla, stod den där.

Tänkte bara visa mina senaste telefonfodral. Ja Barbro, jag har hittat
mer vadmal. Och du ska få ett av dom, käraste syster. Det röda i skinn
använder jag själv just nu. Riktigt snyggt om jag får säga det själv.
Nu ska jag alldeles strax åka ner till fotoaffären och hämta ut en massa kort som jag tagit med telefonen. Och, så måste jag ta ett nytt kort på mig själv till mitt nya körkort. Jag hatar att ta kort. Ser alltid ut som en straffånge på dom. Men man kanske ska kasta lite färg i ansiktet så det blir lite bättre. Ja så får det nog bli.
I dag har veterinären varit här och tittat på Dimmas dumma eksem. Nu har hon fått på fötterna. Det har hon aldrig haft förr. Så nu blir det att tvätta och smörja. Han, veterinären sa att det kommer en annan sorts knott så här på sensommaren, som är riktigt elak. Jo tack, jag har märkt det. Men Dimmsen är så snäll och lider inte det minsta. Hon vet att vi tar hand om henne. Ja jäklar Nisse, vad du har smörjt och borstat på henne. För övrigt har hon inget kli alls. Jo, lite på svansroten. Men den är ju bara att linda. Det är nästan som min psoriasis. Ska ta mej tusan vandra runt hela kroppen. Fy och bajs.
Nu ska jag fixa till mig och sen ner till fotografen. Ajöken för nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon har visst haft på fötterna förut!

Anonym sa...

Hm, det är en islänning antar jag.