tisdag, maj 16, 2006

Soffrapport!

Teven vill inte funka, så jag skriver en snutt. Det är ganska skönt att vara hemma. Nej, inte ganska, utan jätteskönt. Ska ju vila. Bara det att livmedikusen skrev ju ut ett kortisongrejs som sätter i gång mig så enormt. Städa, städa och åter städa. Och det får jag ju inte. Kunde ändå inte låta bli att ta en gammal tandborste och svabba av kranarna i badrummet. Kände mig som tanten i "Äntligen hemma". Tänkte på svengelska faktiskt. när jag stod där och borstade. Damsuga är det inte tal om. Inte det att jag inte orkar. Men det går bara inte. I söndags var det så kallt att Mats tände en brasa. Mmm. skönt! Men vad var det som stod lutad mot väggen bredvid spisen? Jo, damsugaren! Slangen är totalt av på hälften. Smält rätt av. Haha, då går det ju inte att använda den på ett tag. Värst med medusinen är jag inte kan sova. Har legat vaken nästan hela natten. Det var skönt när det började ljusna så jag kunde läsa färdigt "Fallet G" av Håkan Nesser. Den var bra.
Nu sk jag kolla om teven har kommit i gång. Och jag lovar, jag ska inte städa borta på återvinningsstationen. Det gjorde jag förra gången jag käkade kortisonet. Då var jag nästan som henne i "Litet som du" Haha.

Nu kom Mats hem och ska äta lite gröt. Ajöken!

3 kommentarer:

Malin sa...

Är pappa släkt med Lovisa eller är han släkt med Lovisa?! Hahaha!!!

Men ät gärna lite kortison och kom gärna och hälsa på din kära dotter då tycker jag.

Puss

Anonym sa...

Hahaha!! Klantiga människor!!

Kramar å hejjar! :)

Anonym sa...

Hahaha!! Klantiga människor!!

Kramar å hejjar! :)