söndag, maj 07, 2006

Grodprinsen



En vacker vårdag var Anette på Sollerön för att titta på grodornas parningslek. Hon visste inte då att bakom hennes axel väntade en stor rälig padda.
Paddan sa, "Kyss mig, och jag blir till en vacker gosse från Älvdalen"
Älvdalen, tänkte Anette, kan det vara något för mig. Men paddan var envis. Så hon hivade upp honom ur dyn och kysste till.
Resultatet ser ni ,högst upp, ovan. (eftersom jag aldrig kan lära mig att sätta in bilderna i rätt ordning)
Så var inte rädda för att kyssa grodor. Ni kanske har samma tur som Anette!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Men vilken töntig liten mamma jag har. :)

Petter försökte lura mig med den där bilden men jag var smart och genomskådade honom.

Anonym sa...

Det var JAG som skrev den. den allra bästa dotter Nils.

Anonym sa...

haha kolla grodan breve Anette =)