måndag, maj 29, 2006

Det är mycket nu!

Eftersom Nisse varit sen med sin adressändring, fick jag ringa posten i Tullinge och höra hur man skulle göra med posten som kommer dagarna före dom fått ändringen. Pratade med en rar tjej som sa att det var inga problem. Dom lagrar bara den till dom får Nisses papper om någon dag. Det tycker jag var snällt.

Ja, Nisse kom hem i fredags. Hennes rara bröder åkte ner i torsdags och packade ihop henne. Lovisa var också med. Sen sov dom alla fyra i hennes lilla etta. Ja, sov och sov. Det var nog lite si och så med det. Dom vaknade tidigt och kom i väg redan vid halv åtta på torsdag morgon.

På fredan åkte Nisse ner till Karlstad och Daniel. Hämtade honom och körde hem hit på lördan. Hon glömde släcka lyset på lillebilen på kvällen, så den var totalt död på lördag morgon. Men det var en snäll typ som hjälpte dom att få igång den. När dom kom hit var hela klanen här, plus Pär. Vi käkade älgstek (Tack Maria) och åt Anette tårta. Stackars Daniel. In i lejonkulan på en gång. Fast han verkade ta allt med ro.

Nu har dom åkt till El Stokolmia. Nisse, Daniel, Malin och bästa pappan. Daniel tar bussen till Karlstad, Nisse går på seminarie och Mats och rara syster Malin städar lägenheten. Besiktning av lägenhet vid femton och sen hem till Älvdalen. Vilka dagar! Vi är inte tre musketörer. Vi är en hel hoper! Och det är skönt att vi har varandra.

Nu ska jag åka till Skansen och hämta Lovikkagarn. Dags att börja sticka vantar till julmarknaden. Jo, jag skrev rätt. Tiden går fort och ska man få nånting gjort måste man vara ute i god tid. Förra året sålde jag vantar för drygt tre tusen kr. Bra va?

Ajöken!

Ps. Dom åkte klockan halv fyra i morse, så jag ska nog sova lite middag. Hur dom orkar fattar jag inte.Ds.

1 kommentar:

Malin sa...

Vi är inte tre musketörer..vi är klanen Elfquist!