söndag, juni 29, 2008

Sorgligt...

Hovslagare R ringde för en stund sen och sa att han var på väg för att verka våra små hästar. Snabbt och lätt gick det. Han körde söndag för han skulle vara ledig två dagar nästa vecka, Upp i fjällen för att vila själen. Kan han behöva. Måste vara jobbogt att stå upp och ner hela dagarna och sko hästar. Han tyckte i alla fall han hästarna hade jättefina hovar. Och det är bra. Finns så mycket skit dom kan få. Men dom går ju inte på nåt bete och det är bra. Fång får dom i alla fall inte.
När jag hade satt på Dimms täcket och stängt igen hagen skulle jag bara sätta på strömmen och då såg jag denna lilla söta, men döda, varelse. Vad ska dom i hästbadkaret att gör. Ja, det var där han låg och tittade med tomma ögon. Regnet har ju öst ner så pölar finns det gått om att dricka ur. Men ödet är väl till för att utmanas. Hoppas bara att det inte ligger en hoper små korrebarn och inte får nån mat nu.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla korren...

Anonym sa...

Usch vad hemskt, jag blir tårögd av att se döda djur :(

Kanelbullen sa...

svärdotera: ja men nu får fler fågelungar leva.

eva: lite sorgligt är det allt

Anonym sa...

Men usch..stackarn ;(

Anonym sa...

W: Livets hårda skola...bada aldrig i hästbadkar.

Gunilla L sa...

Ja fy vad sorgligt..
Fast jag minns att det var så där när vi hade hästar också, att det kunde ligga döda fåglar, råttor och allt möjligt dött i vattenkaret..
Men ekorrar är liksom extra sorgliga..
Kram på er och ha det bra så här mitt i sommarn!

Malin sa...

Nej, det där var nog en fjolårsunge tror jag som är för ung för att skaffa en massa barn.(hoppas hoppas hoppas)

dotty sa...

stackars liten då :(
men en vacker viloplats fick h*n. hoppas h*n haft ett fint liv.

puss och kram