onsdag, juni 25, 2008

Hon har själv bakat in sig i limpan...

Sämlan får fortfarande plats i fönstret. Bara lite häng med benen.

Fint besök på Skansen av Nalle Lufs
med husse och matte.

I morse åkte M tillbaka till den lilla staden. Bussen gick redan halv sju så därför fick jag gå till jobbet. Mats skjutsade till Mora. Det var kallt men jättefint. Prästkragarna står så fint nere i Golat.

Lite prov på veckans skörd. Bullar, kladdkakemuffins med Kinaris i, vit kladdkaka med chokladdroppar, blåbärsmuffins och sen en jättegod sak, citronkaka med frukt i och sen toppat med vit blockchoklad med flagad mandel. Den är bara så god. Lite grädde till och...mmm! Lite rågsiktskakor har det också blivit. En åtta, tio stycken siså där.


Det här är det jag orkar skriva i dag.

Om en vecka kommer min sötaste syster från Skåneland. Hurra!

3 kommentarer:

Malin sa...

Du är så pysslig min mamma :)

Camilla sa...

ser härligt ut!

Anonym sa...

Snart måste jag ju verkligen ta mig till Rot och fika lite!
Jag har ju väntat sen förra året på att få smaka av dina bakverk!
Såfort solen kikar fram så ska ja gverkligen göra ett bra försök.