söndag, juni 08, 2008

Sista lediga dan...

Stackars lilla Salli...ekorren har inte den minsta lilla respekt för henne. Den käkar oförtrutet på utan att ge henne en enda blick. Hon har varit ute ett par gånger under övervakning. Vi väntar nog ett tag till med att släppa ut henne på egen tass.



Själv vaknade jag vid halv åtta med full panik inom mig. Drömde att jag skulle öppna cafét och där var full kaos. Det var nån jäkla slöjdkurs med massor med olika tanter som sprang runt och härjade. Dessutom var det ett litet barn och en liten hund som skulle ha välling. Jag hittade bara en gammal nappflaska men en skitig napp som inte gick att få ren. Plötsligt såg jag att kommunchefen satt vid ett bord och käkade lunch. Så såg han mig och ropade " Öh Gunilla, vet du att dom säljer ut höns på Karolinska sjukhuset" Det var tydligen några försökshöns. Ocj jag tänkte, nej, nej jag orkar inte med några höns. Sen vaknade jag. Hur jäkla knäpp kan man vara alltså! Jag tror att allt var för jag kom på i går att jag inte bakat en enda mjuk kaka till "Skansfesten" som är på söndag. Och att det kommer en hoper lärare på avslutningskaffe på onsdag. Och att dom ska ha macka som dom bestämmer i morgon. Vad dom ska ha på alltså. Som lite grädde på moset så får jag både glass och varuleverans samtidigt. Hurra...! Men på fredag börjar I och det ska bli sååå skönt och roligt. Det ska bli roligt att börja igen. Glada, tacksamma människor som uppskattar att allt är hembakat och dessutom billigt. För visst är det väl det...tjugofem för en macka. En halva rågsikt med mycket pålägg och tio för kaffe med påtår.

Nu ska jag få ut hästen ur stallet.


1 kommentar:

Gunilla L sa...

Ja dom är verkligen både billiga och goda, dina mackor..!
Vi pustar efter en svettig dag.
Ang plantorna, du hade lite kreativa idéer du också...
Lite i linje med mina..
Men den här veckan blir det nog klart hur som helst. Skönt.