måndag, juni 16, 2008

Det blev lite mer plantor ändå...

Det äts och hackas mest hela dagarna nu för tiden. Han är för gullig.


Hittade lavendel till slut...på ICA. Hurra, nu ska det dofta lugnande.

Dagen har bestått av bull och brödbak. Och visst har turisterna börjat dyka upp, men jag saknar ortsbefolkningen. Dom vet inte att det finns något café på Rots Skans. Men snart hittar dom nog. Man måste göra lite mer reklam kanske. Men å andra sidan har ju jag varit där i åtta sommrar nu och det har knappt varit nån från orten på hela den tiden. Ja, ja det är som det är.

På torsdag ska rankan fixas till midsommarstången och då hoppas jag att det kommer många och hjälper till, annars får vi hålla på hela natten. På midsommarafton blir det glassförsäljning och den kön som brukar bli där är inte rolig alls. Det är lite för trångt att stå ute och sälja då. Ja, ute och ute, vi står i en gammal vedbod. Lite mörkt och kallt men mysigt.

Det här blev ett lite konstigt och vimsigt inlägg men det är så jag känner mig just nu.

1 kommentar:

Malin sa...

Det brukar ju vara så att folk från orten liksom missar vissa saker.
Puss min mamma