söndag, november 25, 2007

Men vilket fint väder!

Det finns andra roliga saker inte bara möss har Nalle Van upptäckt. Lilla Wilma missade den här härligheten.


Visst var vi några stycken i går. Men var vi verkligen så här många?


Fredagens utflykt var rolig. Först var det ju frissan och jag är nöjd. Jättenöjd. Lockigare än någonsin. Så fort man lättar lite på längden så...krull, krull. L kom och hämtade mig när jag var klar. Väl framme i "staden" tog det en stund innan vi hittade en parkering. Men fredag och löning, inte så mycket annat att vänta. Gick raskt till H&M för att upptäcka att man ska ha storlek 34 och vara mellan tolv och tjugo år. Många tyckte när H&M öppnade för ett tag sen att det var synd att det inte finns någon ungdoms avd. Det var ju ta mig farao bara en hel stor sån. Vidare till Lindex och där hittade jag en snygg grå kofta. Alltid bra att ha. Vi åt lunch och sen åkte vi till Kappahl. L provade hundra kjolar och lika många blusar och hittade faktiskt riktigt snygga som passade bra. Sjäv blev jag tre trosor, ett par svarta skor, ett bälte, två linnen och en snygg jularmbandsklocka rikare. Har kommit på att jag använder den gröna linne tunikan jag köpte till bröllopet i somras och byter dom vita linnebyxorna mot ett par svarta. Så jäkla smart är jag. Köpte en svart snygg halsduk till också. Resten av vår resa ägnades åt ÖB. Tandkräm, godis och mjukmedel.

Nu ska jag nog ta och gå ut en sväng. Solen vräker sig ner och det har lagt sig lite snö under nattens snöande.
Men först ska jag smörja mig. Jag börjar att se ut som Åkes mormor på riktigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket roligt kort på Nalle och ekorren :-)