måndag, november 12, 2007

Ja det är äckligt...


...men det är Nisse som vill se denna ruskiga bild. Petter skickade över den i dag. Det är "Sissi " ekorrjägare i farten. Hon ligger i jorden sen en del år tillbaka och hon var en riktig hejare på att fånga det mesta. Vi hade aldrig den minsta lilla mus när hon fanns. Plöjde rent både utom och innomhus. Tyvärr strök det med en och annan korre också. Men hon var ståtlig när hon kom insläpande på ett nyfångat byte. Långsamt och med högt buret huvud kom hon in med korren hängande mellan frambenen. Som en lejonhona med sitt byte.

Nu ska jag sova. Jag tycker nog att fotbollsgalan är rätt trist. Går det inte att göra den liiite roligare!

3 kommentarer:

nisse sa...

SE! Jag säger ju att Sissi var en stor katt!
Jag trodde det var den mer blodiga bilden, det är den som är den häftiga. Dock vet jag inte om den bilden finns i mitt huvudet, för jag kan fortfarande komma ihåg hur arg och stolt hon var när hon kom insläpandes med den mellan benen och var blodig hela hon. Och hur arg hon blev när Jullan, Bärta, Mysan och jag stod runt henne i en ring och glodde. Haha!

Puss!

Malin sa...

Jag tänkte oxå lägga in den här bilden idag Haha!

Malin sa...

Nja, jämför med böckerna bakom så det du ju att hon inte är speciellt stor. Boken med länken "Rötter" är väl typ som en lite större pocketbok.