fredag, augusti 31, 2007

Tack för i år sa dom.

Nu börjar det bli så vackert på väg till jobbet. Tidigt på mornarna. I morse var det minus fem. Lite kallt men skönt ändå.

I dag kom mina favvisar med dom här underbara rosorna och tackade för den här säsongen. Vilka gäster va?


Så himla vackra!




I går var ju veterinären här och spruttade hästarna. Det gick bra. Mats stod i Dimmas box och höll Snobbens grimskaft över boxväggen. Snobben själv stod i sin box lite små förbannad. Han fick sin ena sprutta och protesterade argt men farbror doktorn sa åt honom att skärpa sig. Då gjorde han det och fick sprutta nummer två utan protester. Han är så duktig den lilla hästen. Dimma har aldrig brytt sig om vare sig veterinär eller spruttor. När Mats skulle ta in Lilleman på kvällen kom han inte som vanligt när Mats visslade. Och han stack iväg i hagen när han gick in och skulle hämta honom. Sen vägrade han att gå in i stallet. Stackarn, han trodde nog att det skulle vara en doktor kvar där inne.
I dag har han varit som vanligt igen.

Ni vet väl ingen som har tre veckors semester nu. Hurra!!! Inga planer på någonting. Dagarna får nog bara komma och gå som dom vill. Kanske hittar vi på någonting över en dag bara. Vi får se.

Ajöken för nu!

2 kommentarer:

Malin sa...

Stackars min lilla Snobbis!

Malin sa...

Jag har aldrig fått blommor av mina kunder.... Men jag har ju fått en gosehund och tialotter kom jag på nu av min och Lindas tant :)