torsdag, augusti 16, 2007

Jag lyssnar och sover.

Här sitter vår vän "Ärland". Han och hans släkt håller på att äta upp sig så dom orkar flyga till fjärran länder.

Här åker Sprätti och Karolina hem till Orsa i hällregnet.

Så här vackra är dom utan hjälmar.

Bilderna kom i lite fel turordning. Skiter i det. Det var i allafall roligt att tjejorna kom hit. Kom i går och åkte i dag. Måste vara kul att kunna ta sig fram för egen maskin. Jag kommer ihåg vad härligt det var att kunna förflytta sig snabbt från ställe till ställe. Bra att dom kan skjutsa. Det fick ju inte vi på stenålder göra.

I dag var ungdomen sjuk. Urförkyld med feber och skit. Men det var lugnt, inte så mycket folk. Jag sitter på verandan och lyssnar på Camilla Läckbergs senaste. Tyskungen. Väldigt bra. Jag har äntligen gått med i en sån där lyssnarklubb. Det värsta är bara att när jag lyssnar på kvällarna i soffan så somnar jag efter en minut och då får jag backa. Men det går det också.

Nu ska jag göra ett försök för den är jätte spännande nu. Det är Katarina Ewerlöf som läser.

Ajöken för nu.

5 kommentarer:

Fialia sa...

Jodå, visst är det från bästa kåldolmar och kalsipper=) ser ut som om ni har lika dåligt väder som oss=/ La till en liten länk till din sida på min blogg=)kram kram

Malin sa...

Dom var totalt dygnsura när dom kom hem haha!

Ivana sa...

Jag har försökt lyssna på böcker men sedan har jag upptäckt att jag är en dålig lyssnare så jag håller mig till papper-versionen : )

Kanelbullen sa...

Fialia: Jag lägger till dig.
Kramar!

Malina: När dom kom hit så var Karro blötast för det stänkte bak på henne från Lovisa. Haha!
Kram!

Ivana: När man väl kommer in i det så går det jättebra! En träningsak tror jag. I går gick det skitbra att baka och städa toaletterna med proppar i öronen. Kram!

Ivana sa...

Jasså? ja då får jag testa det en gång till. Det kanske blir ett sätt för mig att öva på att bli bättre lyssnare : )