lördag, augusti 18, 2007

En liten utflykt till Mora!

Tankade gjorde vi i byn.

Oxbergsbron

Naturligtvis hamnade vi mitt i Wasatrampet.

Vi hämtade Anette och Petter och gick till Lisselby där dom hade sin årligen återkommande konstutställning. Dom har alltid tur med vädret!

Vackra rosor.

En mässingsorkester spelade så fint

Efter att vi knallat i Lisselby drog vi till Zornmuseét och tittade på...

...Bruno Liljefors utställningen. Fint!

Efter att vi varit kulturella så åkte vi till ÖB och köpte nödvändigheter. Tvål, tandkräm, tvättmedel och toapapper.

Och sen hem till Anette och Petter för att äta middag.

Nalle Van blev så glad att se oss att han gosade in sig i mina skor.

Svärdotera vet hur man ska skämma bort sin svärmor.

Jättegott med potatis i ugnen och fläskfilé. God sallad med ärtskott. Mmm!

Kladdkaka med vispgrädde!

Sen gick vi ner och hämtade bilen i hällregn. Men det var en fin regnbåge över saxsviken.

En liten Bärta blev glad när vi äntligen kom hem.


Ja, det var dagen i dag.

Ajöken för nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att ni kom :-) Tänk att vi (efter 4 år) fick bjuda er på middag. Tur att du fick tag på de fyra t:en tandkräm, toapapper, tvål och tvättmedel, de kan man ju inte vara utan.

Malin sa...

Låter som en bra dag. Jag måste oxå gå på Zornmuseumet nån gång. Det är egentligen skandal att jag inte varit där nångång nånsin Haha! Tror jag ska släpa med Lovisa dit faktiskt :)

Anonym sa...

Men vilken mysig dag! önskar jag varit där, men jag har haft besök, ett alldeles underbart besök...