torsdag, augusti 20, 2009

Visst har ni också...


...haft dom där drömmarna. Dom där man måste ringa och plötsligt har telefonen inga siffror! Eller också ska man med ett flyg eller ett tåg och då hittar man inga rena kläder hur mycket man än vänder upp och ner på huset. I natt hade jag en sån mardröm. Jag skulle på akupunktur på sjukstugan och det var så rörigt och allt var kaos här hemma. Inga kläder och total stopp på allting.Röjde garderober i går, därav klädröran antagligen. Vaknade och pustade ut över att allt bara var en dröm. Trodde jag ja. Jag skulle mycket riktigt ner och bli pickad i dag, klockan elva. Och klockslaget var jag fullt övertygad om. Slängde ett öga på lappen som hängde på kylskåpet. Ahhhh, där stod det klockan tio. Och vad var då klockan, jo kvart i. Hej o hå, brandkårsutryckning det var vad det blev. Sen blev det ju inte bättre av att hela byn är" uppochnervänd". Panik!!! Men ta mej tusan, jag hann. Visserligen oduschad, men va farao gör väl det. Pust!

Nu ska jag ut och borsta hästtäcken.

1 kommentar:

Malin sa...

Men jag då som aldrig drömmer så där, tror att jag aldrig gjort det i hela mitt liv. Det känns lite mysko eftersom så gott som alla som jag känner kan drömma så ibland.