fredag, augusti 14, 2009

Nu har jag satt in...

...första plåten bullar som ska åka till El Stockolmia. Kan man inte tro va, att bagarbärta är igång igen. Ännu så länge så levererar jag bara utsocknes, men vad vet man. Roligt är det i alla fall.

I går åkte vi iväg till Orsa och Ester. Hundkurs. Det var typ hundra hundar, jaja det var det där med överdriften, men många var det. Och av alla de sorter och storlekar. Sämlan skötte sig jättebra och var så himla duktig. Det är bannemej inte lätt att sitta still utan koppel när det springer en massa hunder runt omkring en. Men det fixade hon galant. Lilla söta ester var också duktig, Hon följde Sämlan men blicken hela tiden. Nu ska vi bara ha bort lite hoppande så är allt nog så bra. Den tjugonde får man ju dessutom släppa hundar lösa igen så då ska vi träna på det igen.

Nu ska jag snart åka ner till M för vad jag tror den sista akupunkturen. Tio gånger ska man visst ha och sen är det dags för en utvärdering. Och ta mej tusan tycker jag att jag är bättre.

Nu kommer bullhämtarna!

3 kommentarer:

Vi på Åsen sa...

Jag borde också beställa lite bullar av dig. Mums!

sandra sa...

hej!

när och var är hundträffen och kursen? har precis flyttat hit och skulle vara jätte kul att gå!

mvh sandra

Kanelbullen sa...

Sandra: Här i Älvdalen ligger den lite på is just nu, men i Orsa träffas dom uppe vid ishallen varje söndag kl 11. Det är jätteskoj. Var bor du då? Vi kanske kan träffas och leka med hundarna nån dag.
=)