tisdag, augusti 11, 2009

I morgon...


...ska vi på kalas i Rämma. Star wars tema. Dessa små barn vad dom hittar på. Men det ska bli jätteroligt. Får väl fixa ett lasersvärd eller så. Mina bästa bullkunder från jobbet. Dom har fikat hos mig i sju år, varje sommar, flera gånger i veckan på sin semester. Sånt gillar vi. Nu får vi träffas hos varandra i stället.

I kväll har det varit hundkurs igen. Det är så himla roligt och Sälman är så duktig. Får se om jag drar till Orsa på torsdag och går med Sprätti och Ester. Det vore onekligen roligt.

Olle har levererat hö i dag. Han var och hämtade ett lass i Orsa i går och fasen vad det känns bra att ha mat i ladorna. Spån och hö och ved är det viktigaste som finns, har vi bara det så är jag nöjd.

Nähä, nu ska jag bädda rent och sen sova sött!

1 kommentar:

backastugan sa...

Håller med om att ved är det viktigaste. Får du oxå konstiga blickar från de som inte förstår???

Synd att vi nyss kommit hem från Mumindalen. Annars hade du fått låna brorsdottern Leia, som fått namnet av prinssessan.

Kram