lördag, november 29, 2008

Oh vilken natt...

Trött som en gris, det är vad jag är. Natten var inte rolig. Salli kom in med en mus vid 23-tiden. In i sovrummet alltså. Sämlan fick fullständig noja och rusa upp ur sin låda för att jaga både mus och Salli. Sen vägrade hon att lägga sig i lådan igen. Jag försökte lyfta i henne men hon satt och flåsade och var så musuppjagad så det var ingen idé att försöka vidare. Hon somnade på våra fötter så småningom, men for upp som en galning en gång till och blev så lycklig när hon såg sin husse så hon bara måste pussa på honom. Oh, vad glad han blev da! Sen slocknade hon igen. Klockan halv sex var vi ju tvungna att gå upp eftersom vi började jättetidigt i dag. Sen har dagen rullat på i bystugan hela dagen. Mycket folk och trevlig stämning. I morgon är det samma visa men vi börjar inte riktigt lika tidigt. Hoppas bara vi får sova i natt.

Nu är det soffan som gäller.

3 kommentarer:

Malin sa...

Hahahahaha!

Anonym sa...

Typ lite våran Ina fast hon behöver ingen mus. Hon kommer som en elefant upp i sängen när hon känner för lite golåt.. En natt skrek guben så jag trodde brandlarmet gick. Hon hoppade mitt på familjelyckan... Sen flåsar hon omkring IFALL hon får igång oss... grr

Anonym sa...

Kul med djur!!! Hittade Salli musen inne? eller har ni kattlucka? Jag hör möss i sovrumsväggen men svart katt sover som en gris nellan mina fötter! Ser spår av dom i sopskåpet så det har jag öppet med soppåsen på golvet. Vet inte om dom flyttat eller blivit kattmat år vit katt...
Till anonym: hoppas familjelyckan repar sej ;)