fredag, oktober 03, 2008

Lille Fridolf, Livet på landet, Mad, Larsson mm mm...

Fick ett litet ryck, ja ett ganska stort faktiskt, här på morgonsidan. Plötsligt såg jag hur skitiga kökssofforna var så jag slet raskt av tyget på dom. För att få av det så måste man ju öppna locket och där låg, i en av dom,...hundra miljoner gamla serietidningar. Ja, överdriften gör språket levande som min mor brukade säga. Så nu har jag sorterat och sorterat. Slängde faktiskt inte en enda en. Här finns allt från tidiga Kalle Anka till Hulken. Som synes så blev det fem Konsum påsar. Jag lägger nog inte tillbaks dom. Ska se om jag hittar en annan plats, för slänger gör jag då inte.


I kväll blir det "Mamma Mia" igen och den här gången har jag lurat med mig min käre make.





4 kommentarer:

Malin sa...

Alla våra tidningar, fulla av smulor och oboypulver Haha! Gud va vi har läst dom fram och tillbaka.

Anonym sa...

Har du något tips hur man får med sig en manlig Elfuist? Skulle gärna fått med min :-)

Anonym sa...

Nej för fan, släng dom inte. Det där är ju min uppväxt. Serietidningar + Petter mitt emot mig vid bordet + rostade mackor och oboy.

Anonym sa...

oh, aldrig glömmer jag väl de underbara frukostarna hos er på Brännkyrkogatan o i Märsta först ? sen Anemonstigen... Serietidningar limpmacka m ost o oboy!! känner fortfarande den ljuvliga smaken o tillvaron. Puss my love