lördag, augusti 30, 2008

Oohh, hockin on a sister...

...Så sjöng K-P när han var liten för trettio år sen. Det var egentligen "How can i resist her" från Mama Mia med Abba och
nu har jag sett filmen "Mama Mia" Jäklar vad bra den var. Skulle faktiskt kunna se den igen. Jag som aldrig tittar två gånger på en film. Ja, om det inte är "Forest Gump" naturligtvis eller Astrid Lindgren alla filmer.
Men vad härlig den här filmen var. Musiken är ju helt enkel skitbra och bra skådisar också. Handlingen är väl si så där, men sångerna! Tycker att dom ska göra med den som med "Sound of music" Jag vill också sjunga med. Nu fick jag nöja mig med att sitta och trumma med fötterna. M som satt bredvid satt ganska stilla men K som satt vid henne satt och dansade. Ska nog köpa skivan tror jag.

Nu drar jag till Särna. Knaiven har reda åkt iväg. Lite rept innan skadar inte.

3 kommentarer:

Malin sa...

Ja, handlingen var faktiskt inte den bästa men ändå kändes den bra :)

Gunilla L sa...

Jamen visst är den härlig! En injektion glädje! Jag har hört att i Sthlm, där dom kanske är lite modigare :-), sjunger publiken med och diggar i bänkarna. Särskilt på slutet är det ju som gjort för att man ska resa på sig och gå loss..!!
Jag vill också se den igen..

Anonym sa...

Jag var på den i Stockholm & Mora. I Stockholm applåderade alla och sjöng med (helt otrolig stämmning) i Mora var det ganska tyst :-) Men den är ju sååååå bra!