söndag, juli 27, 2008

Tjyv och rackartyg...

För en stund sen kom Salli överlycklig med en mus i munnen. Hon är så söt för hon pratar hela tiden och talar om vad duktig hon är. Sprang in i spirean och skulle döda och äta upp. Då...ja då kommer råttmarodören rusande rätt in i buskaget och stjäl musen för den lyckliga lilla katten. När jag lyfter blicken från kvällstidningen (Icke Expressen) ser jag hur tjuven har musen i munnen och kastar den upp i luften. Hej och hå. Tänker förhandla mig till den. Lite godis kanske, så jag går in och hämtar. Väl utkommen ser jag hur hon glatt sväljer det sista av musse pigg. Bläää!!! Varför tycker jag att det äckligare när hon äter upp den än när Salli gör det. Vet inte men äckligt var det.

Mats skulle ta ett dopp i poolen i dag, men han sa att det var algblomning där. Allt för att slippa erkänna att det var för kallt. Dåren!

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja, visst är det konstigt att man tycker att det är helt okej att Salli käkar upp till och med en hel mus?

Och jag tror att det var massor av algblomning i pappas älskade pool Haha!

Anonym sa...

Kom svärfar inte ens till position ett? :-)