torsdag, juli 17, 2008

Dagens gäst...Mannen i limegrönt...



Han kom som ett yrväder i år med, fast utan ett Höganäskrus runt halsen. (Ni kan väl er Hemsöborna?) Stefan Ubbesen, Radio Dalarnas flygande reporter. Han ringde till L och bad henne att vi skulle hålla öppet tills han och hans tekniker hann fram till Skansen. Dom hade varit på reportageresa till Särna i dag. Och visst höll vi öppet, för det är bra reklam tycker jag. Dom kunde ju lika gärna tagit en korv i "Bynn".
Det om det.

I dag komdet in typ tjugo pers. Vuxna och barn. Det breddes mackor och det såldes bullar. En liten kille villa ha en skinkmacka och det fick han Nu visste ju den lille stackaren inte hur stora mackor vi gör. Men stora är dom. Han åt och svalde och åt och svalde. Sen tog det stopp, han orkade inte hela. Då TVINGADE hans hemska far honom att äta. "Mamma, ska ni lämna mig här som pappa säger om jag inte äter upp?" Stackars lille grabb. Hans mamma kom och satte sig bredvid honom. Men inte fick han slippa för det. Det var bara killen och hon kvar. Kunde hon inte låtit honom slippa. Nähä då. Så han grät och åt väl upp den till slut. Då skulle han få en bulle som han så gärna ville ha. Mamman vill betala, men jag sa "Som han har kämpat så behöver han inte betala" Sicka tokiga pricipfasta föräldrar det finns. Usch och fy!

Nej, nu ska jag baka marängtårta till Mats och Evvisens födelsedagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy vilken elak pappa. Är mackan stor så får man ha förståelse för att barn har små magar. Hoppas det slår tillbaka på något vis, en snigel på ögat kanske..