måndag, april 14, 2008

Nu har "Ärland" kommit...


Hue fasiken kan dom planera sin långresa som dom gör? Förra året kom hon den trettonde och i år dyker hon upp den fjortonde...! Helt fantastiskt. Så nu är nog våren i antågande i alla fall. Visserligen ska det bli kallgrader i morgon men det luktar liite vår ute tycker jag. Om jag luktar riktigt noga vill säga.

I dag skulle Sämlan få träffa hundarna Larsson! Om det tyckte hon. Men det tyckte inte D Larsson. Han flög på henne det lilla livet och la ikull henne i geggan. Han ville inte leka. Bara döda! Åh, vad hon blev rädd och skrek!!!. Så det var bara att sätta oss i bilen igen och åka hem. Som tur var var Tova, en annan hund, ute så vi hälsade på henne istället. Bara så inte Sämlan ska bli rädd för andra hundar. Det vill jag verkligen inte. Och Tova gick det bra med. Sen åkte vi hem och hoppade in i duschen. Ja, hoppade och hoppade är synd att säga, men ren är hon nu när hon ligger och sover. Utmattad av allt som hänt.

Nu ska jag titta på Anna Phil.

3 kommentarer:

Malin sa...

Lilla Pärtan höll jag på att skriva...lilla Sämlan menar jag ju. Pussa henne från mig.

Gunilla L sa...

Men fy va dum han var, D Larsson. Stackars lilla hunden. A har träffat henne och tycker hon är så fin så.

Anonym sa...

Oj, hur länge har jag läst din blogg egentligen, jag minns Ärland från ett tidigare inlägg!
Kan det ha varit förra året?
Hjälp!
Kram!