fredag, april 04, 2008

Livet just nu...

Kommer ni ihåg vad liten hon var på dom första korten med nallen?


Ovanligt vacker tass.

Smältvattnet är nästan lila. Solen kan göra vackra saker.



Punaniii tycker att jag håller mig borta för mycket från bloggandet. Men jag hinner inte med. Allt är bara bra och livet leker. Men jag kommer inte ihåg att det var så mycket jobb med en valp. Förra gången bodde ju både Nisse och Petter hemma och dom tog ju det mesta. Nu är vi själva och dessutom jobbar jag nu. Men vi har kommit in i en bra rutin. Det måste man ha för att få det att gå ihop. Hon är otroligt pigg och når just nu överallt. Pudeln i henne sträcker sig långt över köksbänken och där finns det alltid nåt att stjäla. Det är som när ungarna var små. Allt högt, högt upp och så långt från kanter som möjligt. Hon hade dille på att stjäla min telefon ett tag, men med en väldigt arg stämma (jag) så spottar hon numera ut det hon vet att hon inte får ha. Efter lite lirkande vill säga. Klippa klorna är välldans jobbigt. Nu mutas der för fullt och så tar vi en klo, möjligen två, om dagen och det verkar gå hyfsat. Hon märker väl att jag är den starkare. Hon ligger fortfarande vid min säng i sin kartong och i morgon måste vi fixa nåt som är liiite större. Peter kommer och ska leka "byggare bob" Det är han bra på.

I går köpte jag lite orange tyg så nu ska det bli lite band att knyta på armen. Tror att det är en bra idè.

Nu får det vara bra för den här gången.

1 kommentar:

Malin sa...

Lilla Sälman är så sööt :)