torsdag, september 27, 2007

Var är hästarna?

Är det nån som har haft en flodhäst i hästhagen? Det har jag...en stor och en liten. Fy farao vad dom såg ut när vi tog in dom för c:a en timme sen. Nu har jag borstat och borstat och nu blänker till och med den stora flodhästen. Men roligt har dom nog haft.

I dag har jag även varit på mammografi. Skönt att det finns. Fast det är alltid lite läskigt att invänta besked. Men det brukar vara bra. Mats och L-E tycker att det ska finnas pappografi också och det ligger väl nåt i det.
I morgon kommer "Feskebilen" och då ska vi köpa lite goda räkor. Han har så mycket gott med sig när han kommer så det är svårt att välja. Massor med goda sallader och annat smaskens. Får nog bli lite vin till det. Mmmm!

Idol i kväll. Amanda och Picasso är helt suveräna. Får väl hålla lite på dalkullan från Vansbro också.

Nu ska jag äta lite filmjölk och flingor.

Ajöken för nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mammografi,..... VA,.. skall jag bli storebror igen,... vid 43????
Ha ha ah aha haaaaaa

Anonym sa...

Ja ni har det bra ni, som får feskarn till er först. I fredags när vi skulle köpa räkor var de sluuut :-( Trevlig helg! Kramis...

Anonym sa...

Fråga Mats och L-E om inte "pappografi" redan finns, det är väl mammografi på älvdalska???

Kanelbullen sa...

maria. Du har så rätt, så rätt...hahaha! Kommer ihåg när jag skulle ha två papperskassar på "knosum" i Rot och skulla svänga mig med älvdalska och sa pappkupper. U-B sa då att dom inte hade några BH där.